När vi I våras drog vi igång vår sida om biltåg hade SJ monopol på järnvägstrafiken i Sverige. Nu håller detta monopol på att luckras upp och sedan i somras är det fritt fram att trafikera våra svenska spår på veckosluten. Från och med nästa höst blir konkurrensen också helt fri. Detta är något som vi på Dream Builders tror på och vi har sedan i somras lanserat flera tågrelaterade sidor om allt från tågbiljetter till tågcharter. Detta var från början strategi för att få relevanta stödsidor åt biltag.nu, men nu har vi kommit på att vi har ett riktigt bra nätverk av tågsajter. Därför frågor vi oss…

När ska tågbolagen upptäcka affiliatemarknadsföring?

 

Flygbolagen har redan insett fördelarna och erbjuder de själva inget affiliateprogram så finns det flera resebyråer att välja mellan. Uppstickaren Veolia har redan köpt en hel del webb-utrymme för sina banners, blir de först med affiliatemarknadsföring? Eller blir det SJ som redan provat webben med sina auktioner på tågbiljetter? Men det är även möjligt att det dyker upp något nytt tågbolag som är så pass innovativt att de prioriterar webben som försäljningskanal. För vem bokar inte tågbiljetter på nätet idag?

Taggar: , , , ,