Nu har precis Adrecord lanserats som det senaste tillskottet till samlingen av svenska affiliatenätverk. Det är den gamla affiliate-veteranen Jonny Elofsson som står bakom lanseringen. Både Andreas och jag har följt hans arbete under ca ett år och även hjälpt till med testning av spårningen på bland annat odd24.se.

Välkommen till världen Adrecord

Så varför tror vi på Adrecord?

  1. Användarvänlighet – Jonny har har tänkt utifrån en affiliates perspektiv när han utvecklat tjänsten. Detta märks genom mycket användarvänliga funktioner (ex. för att söka annonsmaterial) och inte minst på tjänster som ”keywordsnurran” (ECT) som hjälper oss som jobbar med affiliatesajter i sökmotorerna.
  2. Kontaktnät – Jonny har en stort kontaktnät i branschen. Att han lyckats samla ihop ett tiotal annonsörer utan något vidare säljarbete säger ju en del.
  3. Nya tankesätt och idéer – Vi har fört lite diskussion med Jonny angående att gå in som annonsör med bland annat Resebokningen. Här märks Jonnys driv och mentalitet där ”ingenting är omöjligt”. Genom helt nya tankesätt (som vi inte avslöjar här) där annonsörer och affiliates samverkar går det att skapa ett mervärde för annonsmottagaren som i slutändan gynnar alla inblandade.

Vad saknar vi?

  1. Flera häftiga tjänster som vi hört Jonny berätta om. Men ryktet säger att de är på gång
  2. Självklart behövs det fler annonsörer. Gärna inom nischerna framkallning, resor, däck och linser.
  3. Lite tydligare internlänkning. Det måste bli tydligare navigation mellan kanaler, annonsörer och annonskoder. På vissa ställen fungerar det redan klockrent men på andra ställen finns här stor potential.
  4. Vissa sidor känns lite tomma idag. Förmodligen fylls dessa med hjälptexter inom kort, men tills dess kan en undersida med bara en dropdown se lite tunt ut.
  5. Småsaker som att presentera ersättningsnivåer i programkatalogen, presentera en lista med alla program och att enkelt se aktuellt saldo i till exempel headern.

Vill du testa det nya nätverket, titta in på www.adrecord.com

Taggar: