Precis efter årsskiftet frågade Andreas mig om jag var intresserad av att gå in som delägare i Resebokningen med tillhörande sajtnätverk. Jag tyckte det lät intressant och i januari och februari gick vi igenom hela resenätverket och dess potential. Vi kom överens om att även jag skulle lägga in mina två resesajter i bolaget. Därefter diskuterade vi fram en lämplig strategi för en ordentlig resesatsning. Vi kom fram till att vi börjar med att lägga in detta resenätverk i Dream Builders, för att framåt hösten utvärdera om det ska bli ett eget bolag. Därav kan vi nu presentera följande pressmeddelande:

Dream Builders storsatsar nu på resor och köper Resebokningen.se av Bard Internet Solutions. Med i köpet ingår ett 70-tal resedomäner varav ca en tredjedel i dagsläget är utvecklade resesajter. Resebokningen.se är i dag i sista utvecklingsfasen och lanseras inom kort som en jämförelsetjänst för flygbiljetter. Sajtnätverket som ingår i köpet kommer dels att användas för att marknadsföra Resebokningen, men ger ockskå utrymme för Dream Builders att plocka in ett par kunder i resebranschen. Samtidigt köper Dream Builders Biljettpris.se och beijing.nu av Jakob Naredi. Biljettpris.se är Sveriges största länkkatalog med inriktning mot resor, och kommer därför att spela en stor roll i resesatsningen. Sedan tidigare driver Dream Builders sajten turistguider.se som listar reseguider runt om i världen.
Stockholm 2010-04-06

Status för resesatsningen just nu
Resebokningen är just nu inne i den sista utvecklingsfasen vilket innebär testning och mindre justeringar. På agendan just nu är att få klart sajten till en lanserbar version (efter alla förseningar med Priskraft har vi insett att sajten inte måste vara 110% klar vid en lansering). Vi håller nu på att boka in ett par möten med affiliatebolag för att få tillgång till fler API:er från resebyråerna. Samtidigt gör vi en genomgång av alla resesajter där vi uppdaterar texter, byter servrar, fixar designer, länkbygger etc.